Vitamin-kisokos (kimondottan egyetemistáknak)

Mi a véleményed?
+1
+1
+1
+1
+1
+1
+1

Együnk sok gyümölcsöt és zöldséget, mert jót tesz az egészségünknek.” – Milyen gyakran hallott mondat ez, melyet már egészen gyerekkorunktól kezdve emlegetnek szüleink. Az egészség valóban nagy kincs, főleg manapság, amikor igazán oda kell figyelni magunkra, ha a ránk leselkedő betegségeket el akarjuk kerülni, de ne feledkezzünk meg a téli hónapokban alapvetően szükséges elővigyázatosságról sem.

De hogyan is vigyázhatunk magunkra?

Az életvitelen rendkívül sok múlik. A megfelelő étkezés és a sportolás nagy szerepet játszik az immunitás felépítésében. A rendszeres sport javítja és elősegíti keringési rendszerünk hatékonyságát, amely által a bölcsen megválasztott tápanyag eljuthat sejtjeinkhez. Azonban bármennyire is okosan választjuk meg étrendünket, néha ez sem elég és kell valami „plusz”. Miért is? Azért, mert…

a vitaminok létszükségesek!

Biztos rengetegszer hallottad már ezt a kijelentést is. Én viszont abban vagyok biztos, hogy sokan teszik fel magunkban a kérdést, miért is lennének ezek ennyire fontosak. Nem kell aggódnod, ez nem egy unalmas összefoglaló lesz, amiben leírom, hogy melyik vitamin mire jó. Csupán tartok egy kis emlékeztetőt neked, hogy fontos vagy és vigyáznod kell magadra!

Nem feltétlenül kell gyógyszertárban vásárolt termékeket venned, hiszen, ha elég nyitott szemmel jársz, a természet „gyógyszere” sok mindenben megtalálható, és nem kell hozzá messze menned.

Íme, néhány tipp neked:

Ügyelj a lelki békédre!

Drága egyetemista társam, tudom, hogy reggelre te is idegességet eszel egy kis stresszel fűszerezve! Enélkül nem is lehetne teljes az élet, de ha már kicsit meguntad az efféle finomságokat, miért nem próbálod ki a B1-vitamint? Idegvédő hatása bizonyított, és könnyen hozzájuthatsz, ha stressz helyet müzlit reggelizel vagy ebédre valamilyen húsos ételt választasz. De ne feledd: este egy tea is csodákat tesz, különösen a gyömbér! Na, meg persze a kellő mennyiségű alvás is számít.

Ne téveszd szem elől…

az A-vitamint! Rengeteg időt töltünk akár a telefon, akár a számítógép képernyőjét bámulva, ezért nem szabad a pótlásáról elfeledkezni. Erre kiváló lehetőséget adnak gabonafélék és zöldségek, legfőképpen a répa, amely nagy mennyiséget tartalmaz, de emellett húsfélék révén is hozzájuthatsz. Sőt, gondoltad volna, hogy a sütemények nem is olyan károsak, mint amilyennek tartják őket? Bizony, némelyikekben, például a túrosakban is van egy csekély A-vitamin! Ez egy tökéletes kifogás a fogyasztásukra.

Menj ki a szabadba!

Hamarosan nyakunkon a vizsgaidőszak, amikor nincs pihenés, nincs megállás, hiszen nagy a tét; a siker. Azonban ilyenkor sem szabad elfelejteni, hogy a pihenés is kell. Erre kitűnő ötlet, ha kicsit kimozdulunk otthonról a szabadba egy kis friss levegőt szívni. Ilyenkor nem csak lehetőséget kapunk a feltöltődésre, de akár a gyenge napfényben sétálva hozzájuthatunk a D-vitaminhoz is.
Az mire is jó? Fontos csontjaink egészségének fenntartásában és elkerülhetővé válik általa a „téli depresszió”. Az nem hiányzik senkinek, igaz? Való igaz, a máj, tojás, hal is tartalmaz, de mégsem akkora mennyiséget, mint amekkorát egy rövid séta alatt összeszedhetsz! Két legyet üthetsz egy csapásra.

Mintha citromba haraptál volna!

Általában ez a kijelentés nem jó értelemben használatos, de ha egy kicsit továbbgondoljuk, akkor dicséretnek is vehetjük: szinte kicsattansz az egészségtől!

A citrusfélék, így a citrom rengeteg C-vitamint tartalmaz, amelynek hiánya komoly problémákhoz vezetne, ugyanis rengeteg „munkakört” lát el. Legfőképpen a szervezet védőpajzsának egyik szerves része, a fertőzésekkel szembeni ellenállást növeli, csökkentheti a fáradtságot is. Ehhez természetesen nem kell citromba harapnod, de nem árt, ha sok zöldséget és gyümölcsöt, például paprikát, narancsot vagy mandarint fogyasztasz, de ez csak pár lehetőség a sokból. Célszerű minden nap a szükséges mennyiséget bevinni, attól nem kell félni, hogy ezzel túlzásba esel!

Mosolyogj!

Talán nem is gondolnád, hogy mennyire hasznos lehet a nevetés és a jókedv, pedig sok múlhat a hangulatodon. Bizony, a csoki is jó eszköz, ha némi boldogsághormonra van szükséged. Erről se feledkezz el!

Remélem, hogy a fent leírtak hasznosnak bizonyultak számodra és nem gondolod időpocsékolásnak, hogy végigolvastad. A jelen helyzetben különösen óvatosnak kell lennünk, főleg a hűvös időszakokban, ezért nem árt, ha néhány házi praktika is a tarsolyodban van. Így kérlek, szánj időt magadra, a pihenésre, öltözz fel jó melegen, igyál sok folyadékot, mozogj egy kicsit, és ne hagyd otthon a maszkodat sem!

Főkép: Anna Shvets fotója a Pexels oldaláról

1. kép: Madison Inouye fotója a Pexels oldaláról

2. kép: PhotoMIX Company fotója a Pexels oldaláról

1 thought on “Vitamin-kisokos (kimondottan egyetemistáknak)

Comments are closed.