Utazzunk ősszel is! – 2. rész

Pár hete eszembe jutott, hogy ősszel mennyi szép helyre tudunk elutazni, ezt pedig össze is foglaltam egy cikkemben, de annyi szép helyszín van világszerte, hogy egy második résszel is készültem nektek.

Az első részben szó esett például Prágáról, Londonról és még sok más szép helyről, ha kíváncsiak vagytok arra, hogy ezek a városok miért ősszel a legjobb választások, akkor kattintsatok ide! Amíg az időnk és a vírus engedi, használjuk ki a lehetőségeket és utazzunk el jó messzire, hiszen ősszel nem csak a színek káprázatosak, hanem az időjárás is, nincs döglesztő meleg, sem hideg. Lejjebb olvasva megtaláljátok az általam ajánlott városokat.

Spanyolország, Barcelona

utaz

Sokan választják nyáron Barcelonát úti célként, de ősszel is érdemes oda elutazni. Nyáron telítve van a város, és a strandon is csak úgy találunk helyet, ha már korán lemegyünk a partra, ősszel viszont ezek a problémák nem merülnek fel. Mediterrán éghajlatának köszönhetően ősszel is nagyon meleg szokott lenni, így a strandolás ekkor lehetséges. Városnézés szempontjából pedig 10/10, rengeteg nevezetességgel találkozhatunk amíg járjuk a várost.

Ott van például a Güell Park, ahol a kilátás mesebeli, a La Sagrada Familia (itt készülnek a nyaralós képek), Casa Batlló, Picasso múzeum és a focisták kedvence, a Camp Nou. Barcelona strandja aprókavicsos, már-már homokos, így hangulatos lehet ott elfogyasztani az autentikus spanyol ételeket, mint például a paellát. A főváros közelében pedig gyönyörű kis városokat fedezhetünk fel, amelyeket kocsival a legjobb megközelíteni. Mindenképpen repülővel menjünk Barcelonába, ugyanis minden évszakban nagyon kedvező áron tudunk jegyet vásárolni.

Skócia, Edinburgh

Edinburgh Skócia fővárosa, mely híres fesztiváljairól és neves látványosságairól. Edinburgh két városból áll, az Óvárosból és az Újvárosból. Ide is inkább repülővel a legkényelmesebb elutazni, mert autóval kicsivel több mint 1 nap alatt érünk oda, míg repülővel pár óra az egész. Mint már említettem, sok ott a látnivaló, gondolok itt az Edinburgh-i várra, Holyroodhouse-palotára, Szent Egyed-katedrálisra és a Princes Street-re.

Ugyan még nem jártam Edinburghban, de a róla készült képek engem nagyon emlékeztetnek Prágára és Londonra. Egyszerűen káprázatos a sétálóutcája, az épületek pedig kissé komornak tűnnek, így egészen beleillenek az őszi hangulatba. Pár napot szerintem mindenképp szánjunk rá, a híres történelmi várost érdemes jobban megismerni, ehhez pedig az őszi időjárás párosul a legjobban.

Magyarország, Villány

Aki inkább belföldi utazásban gondolkodik, annak Villányt ajánlanám. Villány a bor városa, nem is meglepő az elnevezés, ugyanis a borvidéki városban található pincesorok minden évszakban nagy szeretettel várják az odalátogatókat. Magyarország déli részén található, Pécstől nem messze. Sok neves borászattal találkozhatunk a pincesoron, így több napot is rászánhatunk az utazásra.

Én ajánlani tudom az Agancsos Pincészetet, a Vylyan Pincészetet, a Vinatus Pincét, Gere Tamás Pincészetét, és ha már arra járunk, akkor szánjunk egy estét a Sauska 48 étteremre is. És hogy miért ősszel? A szüreti időszaknak köszönhetően rengeteg programmal készülnek a vendégeknek, a település szőlészetei pedig csak úgy árasztják az őszi hangulatot. Szóval irány Villány!

Franciaország, Párizs

Párizs szinte minden évszakban lenyűgöző, de én mégis azt gondolom, hogy ősszel a legjobb választás utazás szempontjából. Ilyenkor fel tudjuk venni a francia sapkánkat, és sétálhatunk a barna levelekkel teli Szajna-parton. Na jó, nem csak emiatt jó ősszel, de valahogy mégis ez az évszak illik legjobban a város kinézetéhez.

Én szerencsére az őszi időszakban utaztam el Párizsba, és habár október végén már nagykabátos idő volt, egy kávét és egy croissant-t azért elfogyasztottam egy sarki kávézóban. Párizsban olyan sok a látnivaló, akárhova nézünk, mindenhol belebotlunk egy látványosságba. Én ajánlanám az Eiffel-tornyot, mely minden este fényben úszik, a Louvre múzeumot (itt található a Mona Lisa), a Notre Dame-ot, és sétáljunk egyet a Champs-Élysées-n.  A legjobbat pedig kihagytam, Párizsba mindenképpen utazzunk el 25 éves korunk előtt, ugyanis az előbb felsorolt helyekre ingyen juthatunk be.

Párizstól nem messze található a Disneyland, amire szánjunk rá egy egész napot. Pontosan halloween napján mentünk el oda, így egy egészen hátborzongató napot fogtunk ki. Nagyon frappáns őszi díszlet fogadott minket, az ottdolgozók pedig mind beöltöztek valaminek. Egy életre szóló élmény volt. Nem mondok újat, autó helyett válasszuk a repülőt Párizs esetében is, igen olcsón tudjuk beszerezni a repülőjegyeket, csak résen kell lenni.

utaz

Ezzel le is zárult az őszi cikksorozatom. Remélem, néhányatok kedvet kapott az utazáshoz, én tényleg csak bátorítani tudok mindenkit!