Új év, újabb esély az egészségnek

Mi a véleményed?
+1
+1
3
+1
+1
+1
+1
+1

Bizton állíthatom, az újév eljövetelével többen is megfogadtuk, hogy az idei évben egészségesebb életmódot fogunk folytatni, hiszen már elég volt a lustaságból és az állandó telítettség érzésből. De hogyan is álljunk neki?

Az életmódváltás szót gyakran összekeverik a fogyókúrával vagy diétával, ám nem ugyanaz a kettő. Míg utóbbira jellemzőbb az önsanyargatás, addig az életmódváltásnál nem kell éhezni, vagy koplalni ahhoz, hogy hatásos legyen. Nem követel túlzott lemondást és nem csak salátából állnak majd a mindennapi menük. A saját ritmusod szerint tudod csinálni, csakis azt, ami jól esik a testednek és lelkednek.


Az életmódváltás legegyszerűbb módja az, ha változtatunk az eddigi káros szokásainkon. Például igyekszünk kevesebb cukros üdítőt inni, kevesebbet mekizni és többet mozogni, a reggeli kávénkat kihagyni és helyette valami ízletes gyümölcsturmixot inni. A károsabb élelmiszereinket pedig lecserélhetjük sokkal egészségesebb verziókra. 

Személy szerint én az egész háztartásomban szeretném ezt bevezetni, és olyan ételeket az asztalra rakni, amelyek nem túl megterhelőek a szervezet számára. A karácsonyi nagy evés-ivás után igazán jól tud esni, ha például tészta vagy valami hasonlóan könnyed étel van ebédre, illetve ha nem kólát iszunk fantával, hanem például vizet.
A cukrot eddig is igyekeztem mellőzni, süteményekbe, kávéba és teába például egy sokkal egészségesebb alternatívát rakok, mézet. (Csakis termelőit!)
Nagyon szeretném például, ha az étkezéseim nem annyiból állnának, hogy reggel megiszok egy kávét, ebédelek, majd néha vacsorázok, néha nem. Rendszerességet kell bevezetni, és sokkal kiegyensúlyozottabban étkezni. Ha nektek nincs ötletetek, mutatom, én hogyan kezdtem. 

Törekedjünk mindig ugyanabban az időben étkezni a rendszeresség érdekében. Reggelit például 9 óra körül érdemes fogyasztani, ráadásul jó kiadósat. Például ehetünk omlettet salátával és teljes kiőrlésű kenyérrel, vagy egyéb más szénhidrát tartalmú körettel. Ez körülbelül 340 kcal-t tartalmaz.

A következő étkezésünk a tízórai, ezt érdemes fél 11 tájékára időzíteni. Ne gondoljuk túl, gyorsan elő egy banánnal, és meg is vagyunk. A banán nagyon egészséges, és kalóriadús. Rengeteg energiát nyerhetünk a fogyasztásával, mindemellett a kálium tartalma jót tesz a csontjainknak.

Ebédre valami könnyűvel rukkoljunk elő. Nekem nagy kedvencem a csirkemell salátával. A salátámat kicsit felturbózom főtt tojással, mozzarellával, és kapros saláta öntettel. Isteni finom és nem telíti el a gyomrot, mégis laktató. A tojás és a mozzarella is remek fehérjeforrás.

A második nasi az ebéd és a vacsora között legyen délután. Megihatunk egy pohár tejet, vagy ehetünk egy doboz joghurtot. Akár valamilyen gyümölcsöt is bekaphatunk, én gyakran eszem pár szem kiwit ananásszal. Remekül pótolja a csokoládét, hiszen ez is édes. 

A vacsorára a legjobb időpont este 6 óra. Érdemes itt is valami könnyebbet fogyasztani. Én fogok két szelet kenyeret és avokádót rakok rá, mellé retket, főtt tojást és pár szelet szalámit eszem. Az avokádó kitűnő antioxidáns és a magas olajtartalmának köszönhetően remek bőrápoló hatása is van.

Persze az egészséges étkezés már önmagában is nagyon jót tesz a szervezetnek, de mindemellett érdemes kicsit megmozgatni magunkat. Gondolom mindannyian sok időt töltünk a számítógép előtt, hisz vizsgaidőszak van, így igazán jól tud esni, ha kicsit kimozdulunk.
Elkezdhetünk futni például, bár elsőre nehézkesnek fog bizonyulni, de minél többet járunk, annál inkább belejövünk, és egyre többet fogunk már bírni.
Egész jó időnk van most januárban, így érdemes a természetben túrázni egy hatalmasat. Elmenni valahova, ahova nem kötelező maszkot húzni, hogy kicsit friss levegőhöz jusson a szervezetünk.

Remek kis túraútvonalakat lehet találni az interneten amelyeket ide kattintva érhettek el. 

Ha pedig nem vagyunk nagy természetbarátok, akkor érdemes kimenni az udvarra és elővenni a régi gyerekkori ugrálókötelünket. Nagyon jól fejleszti az állóképességet, a ritmusérzéket, és szinte minden izomcsoportot megmozgat.

Ne feledjük, hogy mivel minden kezdet nehéz, rengeteg kitartásra és akaraterőre lesz szükségünk. Elsősorban nem is a fogyás fontos, hanem hogy kicsit helyrerázzuk a szervezetünket és komfortosabban érezzük magunkat a bőrünkben. Természetesen észre fogjátok venni magatokon a pozitív változást, mind a kinézetetekben, mind a hozzáállásotokban. 
Rengeteg praktikát lehet találni az interneten böngészve, így, ha meghoztam a kedveteket bátran keresgéljetek recepteket, tornagyakorlatokat és hajrá! Minden rajtatok múlik!

Tippek ha már most nekiesnél a nyári formádnak.

Hogyan legyünk fittek a koronavírus alatt? Interjú Dávid Péter személyi edzővel. 

1 thought on “Új év, újabb esély az egészségnek

Comments are closed.