Tippek, ha már most nekiesnél a nyári formának

Nagy trendjét éli most az egészségtudatosság, melynek követői különbözőképpen igyekeznek karbantartani testüket. Személy szerint sosem hittem a különböző diétaőrületeknek és cégeknek, akik csodaturmixaik a tökéletes formát ígérik. Nagyon sokat, mint például a különböző detox teákat, egyébként kifejezetten károsnak tartok, persze minden lehet káros, ha azt nem az egyénnek megfelelően alkalmazzuk. Ugyanakkor van pár olyan tanácsom, amit bárki megfogadhat, és remélhetőleg segítséget fog nyújtani a megfelelő edzésterv és táplálkozás kialakításához.

NEM MINDEN AZ EDZÉS

Nagyon sok személyiedző, táplálkozási tanácsadó és a fitness szakma további dolgozója vallja, hogy fontos az edzés, de még fontosabb a megfelelő táplálkozás. Ezzel jó magam is egyetértek. Hiába jár valaki heti hétszer edzeni, ha mellette a mcdonalds-os sajtburger a mindennapjai részét képezi. Különösen fontos, hogy aki sokszor jár edzeni, súlyokkal edz, tehát viszonylag nagy terhelésnek teszi ki a szervezetét, az ne csak a megfelelő táplálkozásról, de a kiegészítők fontosságáról se feledkezzen meg.

TEJ

Azt gondolhatnánk, hogy a tej tökéletes fehérje forrás számunkra, ám ez így nem igaz. Ugyan van fehérjetartalma, az elhanyagolható cukor és zsírtartalma mellett. Ezenkívül a laktóz kevés ember barátja, megviseli az emésztőrendszert, és nehezebben szívódnak fel a nap folyamán hasznos bevitt tápanyagok. Én azt ajánlanám, hogyha a konditermi edzés után úgy döntesz, hogy most igazán megérdemelsz egy finom fehérje shake-et, akkor kérd vízzel a jobb felszívódás érdekében, illetve, ha diétázol, akkor ez alapvető fontosságú! Ugyanakkor nem kell minden tejterméket kiszorítani az életünkből. Heti kétszer-háromszor nyugodtan élvezhetjük a hőn szeretett joghurtok, kefirek és túrók zamatát, hiszen ezek egyébként (főleg a kefir) nem csak finomak, de egészségesek is.

TUTI TIPP: egy kis tálka túrót keverj össze a kedvenc fehérjeporoddal és egy finom, könnyed, egészséges kis desszertet össze is dobtál.

NE FÉLJ A SÚLYOKTÓL!

Lányoknál szoktam látni legtöbbször ezt a problémát, vagy hallani azt tőlük, hogy azért nem edzenek súlyokkal, mert félnek, hogy férfias külsőt kölcsönözne nekik ez a fajta edzésmód. Én azt gondolom, hogy egy eleve nőies test férfiassá formálásához nagyon kemény munka, esetleg különböző kémiai szerek szükségesek. A súlyzóval történő edzések során szép kerek formát érhetsz el, tónusos izmokat. A fontos, hogy mindig a saját testsúlyodhoz igazítsd a súlyokat, a saját erődhöz és tűrőképességedhez, mely remélhetőleg az idő előrehaladtával egyre inkább fejlődik.

A SALÁTA

Salátát enni jó, és a fogyókúra egyik remek kiegészítő eleme lehet. Ugyanakkor nem a nyuszi saláta evésre kell gondolni mikor zöld leveleken nyammogunk. Iktassunk be minél több zöldséget, fűszert és húst a salátánkba, ami ezáltal sokkal élvezhetőbb lesz. A zöld levelek cukros, és zsíros öntetekkel való fogyasztása nem opció. Sajnos, ha valaki így fogyókúrázik, az pont olyan, mintha nem is csinálna semmit.

SZÉNHIDRÁT

A szénhidrát igenis fontos. Még annak is, aki súlyt próbál ledobni magáról, hiszen a szervezetünk a szénhidrát szőlőcukorrá bontásából nyer energiát. Természetesen, mint a zsíroknál és cukroknál, itt is meg kell válogatnunk a jó szénhidrátokat. Ilyen például a rizs, a teljes kiőrlésű kenyerek, melyek nyugodtan fogyaszthatóak akár szendvics formában, de a burgonyában is vannak alapvető vitaminok. Fontos a mérték megtalálása. Nem szabad teljesen kivágni a szénhidrátot az étkezéseinkből, de arányosítanunk kell. Attól függően, hogy mit szeretnél elérni, úgy kell meghatározni a szénhidrát, hús és zöldségek, növényi rostok arányát a tányérodon.

ÉHEZTETÉS

Az éhezés, önmagunk sanyargatása általában a fogyókúrázók legnagyobb hibája. Ha szeretnél szép, egészséges testet, akkor aranyszabály, hogy nem hagyunk ki étkezést. Van, aki sikeresen tudja tartani a napi öt étkezést, de már a napi háromra törekvés is jobb, mint az éhezés. Gondolj bele: az vagy, amit megeszel. A táplálék egy nagy része beépül a szervezetünkbe. Tartsd egyben magadat.

CSALÓ ÉTKEZÉS

Nem kell feladni csak azért, mert becsúszott egy két olyan étel, ami nem felel meg az általad támasztott elvárásoknak. Néha engedj meg magadnak egy kis lazítást, és nyugodtan egyél meg egy héten egyszer egy sütit, chips-et, vagy amihez csak kedved szottyan. Ez akár, mint jutalom is szolgálhat a kemény munkáért cserébe.

Zárszónak csak annyit szeretnék, hogy ne veszítsétek el a motivációt. Ez a ti életetek és rajtatok múlik, hogy mit kezdtek vele. Bármire képesek lehettek, ha elhatározzátok magatokat, és csak csináljátok. Előre nézve, önfegyelemmel, bármilyen út bejárható.

 

 

EnglishGermanHungarian