Nike + Drake = Nocta

Mi a véleményed?
+1
+1
+1
+1
+1
+1
+1

Drake nevét szinte senkinek nem kell bemutatni, ha valaki egy kicsit is jártas a mai pop és rap kultúrában. A kanadai rapper rengeteg slágert dob a piacra, és mindemellett nagyszerű stílusérzékét is bemutatja a nagyérdeműnek a saját márkájával. A 2020-as év végére azonban egy érdekes bejelentést tett közzé a Nike és Drake.

Drake a zeneiparban

A torontói rapper szinte teljesen egybeforrt mára a new school hip-hoppal és egy igazi ikonná vált a közönség szemében. Mi sem mutatja jobban, hogy több Grammy-díjat zsebelt már be, és az emberek szinte azonnali sebességgel váltják meg a jegyüket egy Drake koncertre. A legnagyobb sikere a dallamos számaiban van, amik szinte, mint egy remekmű úgy vannak összerakva. Ki ne emlékezne például a Hotline Bling című számára, amely hetekig vezette a toplistákat, és a TikTok egyszerűen felrobbant, amikor kileakelt egy zenét, amelyet ki sem akart adni, mégis megírta a teljes dalt ezek után. Erről ide kattintva olvashattok részletesebben. Drizzyt azért is imádják annyira az emberek, hiszen nem a tipikus újgazdag rappert mutatja be, hanem az elegánsan öltözködő kissé már családapa vonalat veszi fel. Ennek ellenére a koncertjein egyszerűen megbolondul, és hatalmas bulit képes csapni. Nem mellékesen az ilyen koncerteken Travis Scottal és Lebron Jamessel buliznak egy hatalmasat. Viszont láthatóan nem csak a zenei iparban tehetséges, hiszen a divathoz is elég nagy tehetsége van az úrnak.

Bagoly a pulcsin, azaz OVO

A kis bagoly a pulcsin Drake egyik védjegye. A márka, amely az October’s Very Own nevet viseli 2011-ben indult, mint ruházati márka. Drake ezt a brandet használta koncertjein és ez vált az Ő merch márkájává. Az emberek imádták, és azonnal kapkodtak érte. Olyan szinten közönség kedvenc lett, hogy 2012-ben ugyanezen a néven megalakult Drake kiadója is szülővárosában, Torontóban. Egy évvel később már a Toronto Raptors csapat hivatalos szponzora volt, és a játékosok állandóan OVO cuccokban feszítettek. Az egész brand olyan méretűre nőtt, hogy a rapper már megtartott több OVO Fest nevű eseményt is. Az amerikai kontinensen nagyon gyakori, hogy egy rapper az igényire alakítva csinál egy fesztivált, ahol ő, a barátaik és az általuk tehetségesnek tartott fiatalok felléphetnek hatalmas tömegek előtt. Ezen fesztiválok mások nagy úttörője Travis Scott, akivel jó barátságot ápol Drizzy. 

OVO X Air Jordan

A márka hatalmas mértékeit az is mutatja, hogy Draket felkérte a Nike leányvállalata az Air Jordan, hogy alakítsa személyére valamelyik cipőjüket. Drake egy interjúban úgy nyilatkozott, hogy gyerek kora óta egyik nagy kedvenc márkája a Nike, és nagyon örül, hogy most velük dolgozhat együtt. Ez volt 2016-ban. Azóta több cipő is megjelent Jordan X OVO névvel fémjelezve, és az emberek számára nagyon megosztóak, az áruk mégis az egekben van, hiszen limitált darabokról van szó.

Az anyacég és Drake

A Jordan márkával közös kollaboráció hullám sikere után a Nike is megirigyelte a kanadai előadó által tervezett cipőket és Drake a pipás cég szárnya alatt kapott egy új céget, amely a “NOCTA” nevet viseli. Drake ezzel a márkával nem a rapperektől megszokott high-fashion világába akar behozni egy új márkát, hanem a hétköznapi embereknek tervezi a ruhákat. Elmondása szerint olyanok fogják majd hordani a ruhákat, akik állandó hajtásban vannak és sosem állnak meg lazítani. Ezt jelenti számára a Nocta. Az első kollekció darabjait pillanatokon belül elkapkodták. Első ránézésre teljes mértékben egy brit rapper öltözékét fedezhetjük fel a kollekcióban. Drake egy időben ezen a vonalon készített zenéket és a stílus igen is nagyon jól állt neki, habár sokan nem értenek velem egyet ebben. Drake állítólag nemsokára érkezik még újabb darabokkal is. A kérdés pedig az, mikor jönnek ezek és mik lesznek azok.

Véleményem

Szerintem ezek a ruhák  jól néznek ki, és az emberek szerint a minőség is prémium érzetet ad. A nagy probléma az, hogy mivel Drake nevével van fémjelezve, ezért az emberek úgy gondolnak rá, mint egy hype jelenségre, és ezért azonnal elkapkodják, hogy később eladhassák borsos áron. Szerintem a divatot ez gyakran megöli, viszont, ha tömeggyártásban lennének ezek a termékek lehet a minőség rovására menne az egész. Nektek mi a véleményetek az effajta brand építésről?

Korábbi cikkeimet a Nike-ról itt és itt olvashatjátok.