Milyen egy kondis élete, a járványügyi korlátozások alatt? – Interjú Andrasek Mátyással

Mi a véleményed?
+1
+1
1
+1
3
+1
+1
+1
+1

Az új kormányrendeletek egyike, hogy a konditermek is bezárásra kerültek. Ez egy olyan szigorú korlátozás, amit feltétlenül be kellett vezetni az edzőtermeket használók egészségének megőrzése érdekében.  Felkértem az Egészségügyi Kar Hallgatói Önkormányzatának sportreferensét, mesélje el az olvasóknak és a sorstársaknak, hogy ő hogyan éli meg ezt az időszakot. Lássuk is a válaszokat.

Hogyan érint téged az a tény, hogy hónapokra bezártak a konditermek? Mik voltak az első gondolatok a fejedben? 

Andrasek Matyi: Engem nagyon rosszul érintett, mert felbomlott egy olyan edzéstervem, amivel kitűztem magam elé egy célt, amit csak a konditermek által tudtam volna elérni, és amíg azok – vagy legalább egyike – nem nyitnak újra, addig sajnos várat magára. Viszont próbáltam, és próbálom is kihozni belőle a legtöbbet, oly módon, hogy rendszeresen járok szabadtérre futni. Azonban, ha a futás nem lenne elég, akkor Pécsen belül a Tüskésréten található egy szabadtéri felnőtt fitneszpark, ahol húzódzkodom, vagy különféle saját testsúlyos feladatokat végzek. Az első gondolatok, amik átcikáztak a fejemen, megtudva, hogy nem lesz lehetőségem profi eszközök segítségével edzeni az volt, hogy mi lesz a megvásárolt kondibérletemmel? A későbbiekben azonban kiderült, hogy azok befagyasztásra kerültek, így ez a „gond” is le volt tudva. 

Milyen előnyei és hátrányai vannak ennek? Hogyan tudod ezeket a javadra fordítani?

Andrasek Matyi: Az előnyei… szerintem nincs, mivel „elvettek” egy olyan szabadidős tevékenységet, amivel saját magunk egészségét tudnánk megőrizni és fizikailag aktívak maradni. A hátrányai legfőképpen azok, amelyeket a fentiekben említettem, hogy nem tudok edzésekre járni és kiesett egy ritmus a mindennapjaimból. Nem vagyok az a típus, aki könnyen feladja, ezért nem is estem kétségbe. Nyilvánvalóan sokkal kézenfekvőbb lenne, ha minél előbb kitalálnának a konditermekre valamilyen új szabályt, hogy például egy nap hány fő használhatja a termet. Tegyük fel egy órában 3 személy, előtte és utána mi magunk fertőtlenítenénk le a használt eszközöket. Én még abban is benne lennék, hogy gumikesztyűben és maszkban edzünk, csak legyen valami! Azonban, ameddig álmaim nem válnak valóra, addig sem függesztem fel a testem karbantartását. Nem hagyom abba a rendszeres mozgást, próbálok olyan sportokat űzni, amit lehet szabadtéren folytatni – bár ilyen hidegben ez is jócskán lekorlátozódik – például egy túra a családdal, vagy kerékpározás egy-két baráttal. A lakhelyem mellett, van egy csodaszép Csónakázó-tó. Oda nagyon szívesen viszem el egy sétára a szeretteimet. 

Hogyan tartod fitten magadat, ezekben az időkben? 

EZT OLVASTAD MÁR?  Teddy Bear, avagy Theodore Roosevelt? - A mackó története

Andrasek Matyi: Nem akarok hazudni, a mozgás mellett, nem nagyon figyelek oda az étkezésemre. Van, hogy egy nap csak virslit eszek, de azt is tudom, hogy biztosan jobb lenne a közérzetem és a testfelépítesem is, ha odafigyelnék a fehérjebevitelemre, és nem csak egy ételen élnék egy hétig. Víz helyett inkább málnaszörpöt iszok, persze tudom, hogy sokkal egészségesebb lenne a 2-3 liter víz, amit a testem igényelne. 

Milyen tanácsokat tudnál adni sorstársaidnak? 

Andrasek Matyi: Jó kérdés. Elsősorban a rendszeres futást tudom ajánlani. Számomra a futás az sosem kocogás vagy sprint, hanem rendes futás. Én személy szerint, nem értek egyet azzal, hogy a futás az egyenlő lenne a kocogással. Biztos vagyok abban, hogy a kocogás is hozzásegít bennünket a fittebb élethez, de aki sportolás céljából kezd bele, ahhoz több kell a kocogásnál.  Viszont, ha valaki nem is mozog rendszeresen az sem nagy baj, de mindenképpen mozduljunk ki a házból, akár egy sétára is, mert azzal már megtettük az első lépést az egészségesebb élet felé. Továbbá, az már gondot jelenthet, hogyha valakinek a sport az teljes mértékben kimarad az életéből. Lehet, hogy nem a napokban, vagy nem is a közeljövőben fog ez megmutatkozni, de biztosak lehetünk abban, hogy testünket és lelkünket egyaránt megleckézteti a hanyagság és a lustaság, olyan betegségekkel, mint a cukorbetegség, szív- és érrendszeri problémák vagy akár vesebetegség. Ezért is választottam a Sport- és Rekreációszervezés szakirányt, mert itt aztán nem unatkozik az ember, ha a sportokról és az egészségről van szó. Köszönöm a megtiszteltetést, hogy interjúalany lehettem. 

Végezetül pedig, maradjatok velünk, és hamarosan hozom azt a cikket, amiben megtudhatjuk, hogy kezdőknek, illetve haladóknak, milyen feladattípusokat, milyen mértékben, hogyan és mennyi ideig kell végezniük az egészséges pozitív változáshoz. 

1 thought on “Milyen egy kondis élete, a járványügyi korlátozások alatt? – Interjú Andrasek Mátyással

Comments are closed.