Lehullt a lepel: Az Álarcos Énekes volt a legnézettebb műsor 2020-ban!

Mi a véleményed?
+1
+1
3
+1
1
+1
+1
3
+1
+1

A korábbi közleményekhez képest, ez esetben sem állított valótlant sem az RTL Klub, sem a TV2. Az adatokat megnézve jól látszik, az RTL megőrizte piacvezető szerepét (ami a főműsoridőt illeti). A TV2 ezzel szemben az egész napot tekintve tudta megőrizni ugyanezt.

Az éves átlagot tekintve az RTL Klub főműsoridőben (esténként 19.00-23.00) 13,6 százalékos közönségarányt tudott elérni a kereskedelmi csatornák tekintetében legfontosabb 18-49 éves közöttiek körében. 

Az Álarcos énekes a legnézettebb: 33,8 százalékos közönségarányt ért el és 601 ezer nézőhöz jutott el a nagyszabású jelmezes show, a teljes lakosságot nézve 1 millió 485 ezren nézték az adást.

Mi lehet a titka az Álarcos Énekesnek?

Az eredeti formátum Dél-Koreából származik (King of Mask Singer), de több országot is meghódított. Köztük Csehországot és Szlovákiát, amelynek közös szériáját a budapesti Álarcos Énekes stúdiójában forgatták.

Ez a műsor egy zenés show-műsor, melyben híres emberek őrzik titkos identitásukat. Jelmezekben adnak elő produkciókat és csak akkor lepleződik le valaki, ha a jelmez, amit visel kiesik a műsorból. 

Talán a titokzatosság, ami a műsor egyik titka lehet. Az emberek szeretnek titkolózni és találgatni. Ez a műsor olyan volt, hogy aki nézte másnap biztos azt találgatta, hogy vajon a ’Röfi’ jelmez kit rejthet? Napokig lehetett rajta csámcsogni és azt mindenki szeret. 

Versenyző szempontból talán a legjobb a rejtőzködés lehetett. Az adott híresség kicsit újra gyermeknek érezhette önmagát és az óvodai farsangok hangulatát idézhette fel, amikor magára húzta a teljes valóját eltakaró (olykor több kilós) jelmezeket. 

A műsor jópofa, családcentrikus, hiszen gyakorlatilag egy családi társasjátékként is megállja a helyét az a fajta versengés, hogy vajon én vagy a másik találja ki előbb, kit rejtenek az álarcok.

A műsor érdekességét és játékosságát jelzi az is, hogy tényleg hihetetlen biztonsági rendszer mellett készült. 10-15 ember a stábból az, aki tudta ki van a maszkok mögött. A szereplőkkel az RTL székházon kívül találkoztak. A sofőr sem tudta éppen kit szállít a stúdióba. A székházba lépve már egy ’Ne szólj hozzám’ feliratú pulóverben lehettek csak a hírességek és egy maszk takarta arcukat. Az öltözőben vehették ezeket le és a folyosón is például csak jelkártyákkal kommunikálhattak (Éhes vagyok; WC-re kell mennem; Kávét szeretnék inni stb.)

Ezeket az egyedi jelmezeket, Bujdosó Nóra jelmeztervező készítette. Szabad kezet kapott, az RTL csak a karaktereket szabta meg, a végeredmény már saját érdeme. 

A hazai díszlet az egyik legizgalmasabb, ha a külföldi műsorokat is számításba vesszük. Magyarországon tévéműsorban szinte nem volt még ekkora videópadló, mint ebben a műsorban. A ’két nagy fej’, ami a stúdióban helyezkedik el jobb és bal oldalt, azt például két kamionnal kellett szállítani, ugyanis egy fej, egy kamiont fedett le. 

EZT OLVASTAD MÁR?  Fánkok nyomában – Idén is megrendezik az Országos Farsangi Fánkfesztivált
A második évad zsűrije

 

A Nyomozókat – akik a versenyzők továbbjutásáért felelősek és a poénokat dobálják – is úgy válogatták össze, hogy megosztóak és a lehető leginkább a műsorba valók legyenek. Így lettek Sebestyén Balázs, Csobot Adél, Gáspár Laci és Dancsó Péter (első évad), valamint Hargitai Bea (második évad) a zsűri tagjai. A műsorvezető pedig Istenes Bence volt.

Egy biztos, lehet szeretni és nem szeretni ezeket a műsorokat, de a nézettségi adatok azt mutatják sikeres a műsor és ez arra enged következtetni, lesz folytatás. Hogy mikor, az a jövő kérdése. Addig is Ti ne vegyétek le a maszkot, ahogy arra a műsorban buzdítják a versenyzőket. 

Vigyázzatok magatokra és egymásra!

Ha Ti is szerettek kíváncsiskodni, akkor ajánlom figyelmetekbe idővonalunkat, ahol a szerkesztőség tagjairól tudhattok meg minden fontos információt.