Ismerd meg a Pécsi Tudományegyetem új hallgatói mentorait III. rész -Interjú az Egészségtudományi Kar hallgatóival

Mi a véleményed?
+1
+1
+1
+1
+1
+1
+1

Előző két cikkünkben megismerkedhettetek az ÁJK és a BTK új hallgatói mentoraival. Most az Egészségtudományi Kar két hallgatója mesél nekünk ambícióiról és ötleteiről. Telek Szabolcs másodéves mentőtiszthallgatóval és Kovács Marcell harmadéves gyógytornászhallgatóval beszélgettünk.

Miért jelentkeztél a Mentorklubba?

Telek Szabolcs: A mentorklubba való jelentkezésem okai között említhető például az, hogy az első képzési helyemen, a Budapesti Műszaki Egyetemen volt szerencsém megtapasztalni a mentori tevékenység erejét. Az ún. patrónusok rendszeresen közösségi programokat szerveztek, minden héten összejött egy jó társaság, ahol egy pohár sör vagy tea mellett el lehetett beszélgetni a kvantummechanikáról, Schrödingerről vagy épp Istenről. Társasozást, számháborút vagy gellérthegyi kirándulást is szerveztek. Sok feledhetetlen élményt kaptam tőlük, szeretném ezt a szellemiséget továbbörökíteni.

 

Kovács Marcell: Régóta ki szerettem volna próbálni, hogy amit tanulok, a szakmát, ami érdekel, hogyan tudom átadni. Mellesleg dolgoztam masszőrként is kórházban. Tehát végigkísért a másoknak való segíteni akarás, örömmel tölt el a látható és érezhető fejlődés.

 

Szerinted milyen tulajdonságokkal rendelkezik egy ideális mentor?

Telek Szabolcs: Egy ideális mentor figyel a hallgatókra, ez nagyon fontos szerintem. Hangolódjon rájuk, empatikusan, kellő érzékenységgel viseltessen a jelölt iránt. Legyen stabil egy bizonyos értelemben, ez alatt azt értem, hogy legyenek kész válaszai az élet (és az Egyetem) bizonyos kérdéseivel kapcsolatban, valamely értelemben jó példát mutasson. Hiteles legyen, azaz az érettség és a tapasztaltság ellenére mutatkozzon emberként, a hibáival és gyarlóságaival együtt.

Kovács Marcell:

Mindenképp akarjon segíteni a másikon, ez legyen az elsődleges. Nagyon elfogadónak, türelmesnek kell lennie, és rengeteg empátia is szükséges. A rugalmasság is nélkülözhetetlen, ezen a téren még igyekszem fejlődni. Tanulásmódszertani ötleteket is jó hogyha tud adni, illetve a segédanyagok is hasznosak. Legyen mellette vidám és szeresse a szakmáját.

A távoktatás, illetve a távvizsgázás terén milyen tanácsokkal látnád el a hallgatókat?

Telek Szabolcs: A távoktatás kapcsán mindenekelőtt reménykedésre biztatom hallgatótársaimat: egy rossz esemény sem tarthat örökké. Nekünk az a dolgunk most egyetemistaként, hogy a külső körülmények változásai ellenére is őrizzük meg a tartásunkat, végezzük el a feladatunkat, vagyis tanuljunk. Ez rajtunk múlik, a tőlünk független külső változók ingatagok. Merjenek segítséget kérni, ha tanulmányi vagy emocionális téren elfáradtak, belefásultak a mindennapokba, ha nincs motivációjuk. Merjenek odafordulni a mentorokhoz, akár csak egy kiadós panaszkodás okán. Merjenek beszélgetni. Senki sem különálló sziget.

EZT OLVASTAD MÁR?  Az pedig külön büszkeséget jelentett, hogy a PTE-ről ketten is ott vagyunk a dobogón -Interjú Farkas Benjáminnal és Bánkyné Perjés Beatrixszel

Kovács Marcell:

Csak is a puskázás. Ja, nem ide. Elsősorban azokra a tárgyakra koncentráljanak, amelyek elengedhetetlenek a szakmájukhoz. Azt nem érdemes kipuskázni mert később, például szigorlaton nagyon meg fogják bánni, hogy akkor nem tanulták meg. A “kevésbé fontos” tárgyakat meg olvassák el párszor, mert ha tesztet írnak belőle, akkor hamar előjön az elolvasott anyagrész.  Mindig ellenőrizzék a mikrofont, hogy ki van-e kapcsolva.

Van bármi, amit másképp csináltál volna gólyaként?

Telek Szabolcs: Nem.

Kovács Marcell: A sejtbiológiát meg kellett volna csinálni első félévben, hogy kapjak ösztöndíjat. Azon kívül semmi.

Várod már a mentori tevékenységed elkezdését?

Telek Szabolcs: Mentori tevékenység keretén belül együtt-tanulásokat szervezek a gólyáknak, az első alkalom jövő héten lesz. Várom is és félek is ettől, ezt talán bevallhatom az olvasóközönségnek is. Ahogy egy általam igen kedvelt pszichológus mondta sokszor, rossz kérdés nincs, csak hülye válasz, ezt az előadó adja, ha nem meri megmondani, hogy fogalma sincs. Talán ezzel a mondattal indítok hétfőn.

Kovács Marcell:

Igen, jó kis kihívásnak tűnik és úgy érzem, hogy felkészültünk. Már meg is tartottuk az első korrepetáló/felkészítő órát pár másodévesnek. Nagy a felelősség ilyenkor az emberen, mert ha valamit rosszul mondunk és később nem észleljük azt a hibát akkor lehet, hogy a mentoráltak buknak rajta. De odafigyeléssel elkerülhető az ilyen.

 

Köszönöm szépen Szabolcsnak és Marcellnek az interjút!

A Media Iuris sok sikert kíván nekik a mentori munkájukhoz