Hogyan tudunk megszabadulni a felesleges kilóktól?

Mi a véleményed?
+1
+1
+1
1
+1
+1
+1
+1

Sokszor elhatároztad már, hogy elkezdesz sportolni, edzeni, egészségesen élni, de nem tudod, hogy kezdj hozzá? Nem érzed jól magad a bőrödben, szeretnél megszabadulni a felesleges kilóktól? Esetleg még az újévi fogadalmaid között is szerepel a fogyás? Vagy csak egyszerűen úgy érzed, hogy az egészségesebb életmód testileg-lelkileg jót tenne? Ha igennel válaszoltál, akkor mindenképp olvass tovább!

Fuss!

Nem szerettem futni. Sőt, korábban el sem tudtam volna képzelni, hogy valaha futni fogok, hacsak nem nagyon muszáj. Aztán beköszöntött a tavaszi karantén időszaka, amikor nemcsak az otthoni testnevelés megvalósításáról kellett videós dokumentációt készíteni, de az egész napos gép előtt görnyedés után felmerült az igény valami könnyen, gyorsan és elszigetelten is végezhető mozgásformára. Ekkor jött a futás ötlete, ami az előítéleteimet megcáfolva óriási élmény volt. Kezdetben ugyan nehéz és fárasztó volt, de a lelkileg feltöltő hatását már akkor is éreztem, így következő nap is elmentem. Majd a következőn, és az azt követőn is. Mindennapos rutinná vált a futás számomra, s azt éreztem, hogy testileg-lelkileg feltölt minden alkalommal, ennek köszönhetően pedig mára már egy olyan hobbivá vált számomra, melyet bármikor előszeretettel végzek. 

Már az első néhány alkalom után is megfigyelhetőek a jótékony hatásai, néhány óra futás is jelentősen képes növelni az állóképességet, terhelhetőséget, valamint csökkenti a fáradékonyságot, segít a koncentrálásban és energikusabbá tesz, így a tanulás előtti kocogásnak köszönhetően a memorizálás is könnyebben fog majd menni. Emellett nemcsak a kilóktól való megszabaduláshoz lehet segítségünkre, hanem a testsúly hosszú távú megtartásában is. A szervezetet ellenállóbbá teszi, így megóv minket a betegségekkel szemben. 

Ha szeretnél bővebben olvasni a futás jótékony hatásairól, és motiválódni, akkor mindenképp kattints rá erre a cikkre is, hiszen hoztunk nektek 9+1 érvet, mely a futás mellett szól. 

Eddz rendszeresen!

Elég naponta 10-15 perced rászánnod, hiszen az interneten rengeteg gyorsan elvégezhető gyakorlatsor található. Bár hoztam én is párat, ezeken kívül rengeteggel találkozhatsz még, keresd meg a számodra legszimpatikusabbat:

Érdemes akár tanulás előtt elvégezni a napi edzést, hiszen így sokkal frissebben tudsz majd nekiállni a memorizálásnak. 

Ha nincs kellő motivációd az edzésekhez, próbáld ki az alábbi módszert: Alakítsd ki úgy a rutinod, hogy egy számodra szórakoztató dolgot csak a testmozgás alatt csinálhass. Például csak akkor nézheted meg a sorozatod következő részét, vagy a kedvenc youtubered legújabb videóját, ha közben elvégzed a napi edzést is. Légy szigorú magadhoz, ugyanakkor ne feledkezz meg a pozitív visszajelzésről, a jutalomról sem, és adj magadnak pihenőnapokat is!

Sportolj!

Keress egy olyan sportot a futás és az edzések mellett, melyre bármikor szívesen szánsz időt, melyben sikeres vagy. Ez nem csupán a mozgás szerepét fogja majd betölteni az életedben, hanem egy hobbi is lesz, amely mindig jobb kedvre derít, s eltereli a figyelmedet a mindennapi életben felmerülő nehézségekről, problémákról, emellett pedig a testi egészségednek is jót tesz majd. Fontos a sikerélmény is, egy-egy örömteli, jól sikerült edzés után nagyobb lendülettel állsz majd neki következő alkalommal is. Lehet, hogy sokféle mozgásformát ki kell majd próbálnod, mire megtalálod a leginkább hozzád illőt, de hidd el, megéri a fáradságot!

Tudtad? Az izomösszetétel is meghatározza, hogy valaki milyen típusú sportokban lesz nagyobb valószínűséggel eredményes. A vörös izomrostok lassabban fáradnak, így ideális működést biztosítanak maratonfutás, úszás, gyorskorcsolya sportágak végzéséhez. A fehér rostok a gyorsabb fáradékonyság miatt többek között súlyemeléshez és sprinteléshez ideálisak. 

Étkezz mértékkel!

Összességében elmondható, hogy nem az ételek milyensége okozza döntően a felszedett plusz kilókat, sokkal inkább a mennyisége. Nem kell önsanyargatásba kezdeni és salátát enni egész nap, elég arra figyelni, hogy ne vigyük túlzásba az egészségtelen ételek dézsmálását. Megoldást jelenthet például, ha vacsorára csak gyümölcsöt, zöldséget, vagy valami könnyű ételt választunk, vagy a szokásosan elfogyasztott mennyiség helyett annyit eszünk, amennyire a szervezetünknek ténylegesen szüksége van, ami megszünteti az éhségünket. Ne hagyd, hogy kifogásokat keress, és unalomból, vagy tanulás helyett nassolással töltsd el az időt! 

Csökkentsd a cukorbevitelt!

Az egészséges életmód és diéta keretében sem kell lemondani a nassolásról. Cukros édességek helyett választhatunk édesítőszereket, csak természetes módon előforduló cukrokat tartalmazó nyalánkságokat. Cukrozott üdítőitalok helyett fogyasszunk inkább 100%-os gyümölcs és zöldséglevet, csokoládé helyett pedig friss gyümölcsöt, hozzáadott cukrot nem tartalmazó müzli szeleteket, édességeket, melyeket ma már szinte bármelyik élelmiszerboltban beszerezhetünk. 

Tudtad, hogy egy átlagos magyar évente 35 kg cukrot fogyaszt? Egyes kutatások szerint az ideális mennyiséget ennek csupán a tized része jelentené.

Újabb kutatásokban vizsgálják a mesterséges édesítőszerek esetleges káros hatásait, valamint a biztonságosságukat, s egyes eredmények azt bizonyítják, hogy negatívan befolyásolhatják a bélflóra működését. Ennek kiküszöbölése érdekében választhatunk természetes édesítőszereket, ugyanakkor fontos szem előtt tartanunk, hogy a cukor és édesítőszer mennyiségének csökkentésével érhetjük el a leghatásosabb eredményt.

A legfrissebb kutatások eredménye szerint az édesítőszerek versenyében a Stevia tűnik a legígéretesebb megoldásnak, amely amellett, hogy természetes, kalóriamentes is, illetve nem növeli az inzulin és vércukorszintet sem, így cukorbetegek és kalóriaszegény étrendet folytatók számára is ideális választás lehet. 

Szerezz motivációt!

A legfontosabb összetevő, amely ahhoz szükséges, hogy hatékony és sikeres legyen az életmódváltás, a motiváció. Hiába minden igyekezet, s a kezdeti ambíció, ha nem vagy igazán biztos benne, hogy miért is csinálod, mi a célod, az első időkben meglevő lelkesedés alábbhagy. Nagyon nehéz lesz majd folytatnod és sikeresen végig csinálnod, amit elkezdtél. Tedd fel magadnak a kérdést: Miért szeretnék rendszeresen sportolni? Miért szeretnék figyelni az étkezésemre? Miért szeretnék változtatni az életmódomon? A válaszokat írd le egy lapra, gyűjts hozzá képeket, idézeteket, bármi olyan dolgot, ami motivál téged a célod elérésében! Később pedig, amikor nehezebb időszakon mész keresztül, amikor úgy érzed, nem csinálod tovább, vedd elő ezt a lapot, s emlékeztesd magad, hogy miért nem szabad feladnod!

Fogadd el magad!

Nem számít, hány kiló vagy, mekkora méretű ruhát hordasz, vagy hogy nézel ki. Ne azért akarj fogyni, hogy másoknak megfelelj! Csak az számít, hogy jól érezd magad a bőrödben, hogy te elégedett legyél önmagaddal. 

A mérleg által mutatott számnak meg főleg ne hagyd, hogy meghatározza a hangulatod! Hogy miért? A testtömeg függ többek között a magasságtól, csontozattól, az izom és a zsírszövet arányától, melyek nem hatnak az alakra. Te elhiszed, hogy a képen látható két hölgy testtömege megegyezik? Pedig hidd csak el, így van! (https://femina.hu/terasz/noi-alakok/)

Képek forrása:1, 2, 3, 45

Olvasd el régebbi cikkeinket is a témában:

EZT OLVASTAD MÁR?  „Kiprovokálom az emberekből a negatív kommenteket.” – Egyetemistaként a YouTube-on – Interjú Andrásfalvy Mirjámmal

Új év, újabb esély az egészségnek.

Miért olyan nehéz egészséges döntéseket hozni?

Vitamin kisokos (kimondottan egyetemistáknak)

Igyál jót a veséddért!

Tippek, ha már most nekiesnél a nyári formának. 

 

 

1 thought on “Hogyan tudunk megszabadulni a felesleges kilóktól?

Comments are closed.