Egy népszerű nagyvállalat és egy szakkollégium együttműködése – Reflektorfényben a JPKSZ

Mi a véleményed?
+1
+1
+1
+1
+1
+1
+1

A PTE-n több szakkollégium is megtalálható, közéjük tartozik a Közgazdaságtudományi Karhoz kapcsolódó, 2007 óta működő Janus Pannonius Közgazdasági Szakkollégium (JPKSZ). Több szempontból is büszkék lehetünk rájuk, most éppen az „Auchan Case Challenge” elnevezésű üzleti, online esettanulmányi versenyt szervezik, a magyar üzletlánccal, az Auchannal karöltve. Bár a nevezési időszak már lezárult, érdekes információkat tudhatunk meg.

A versenyben bárki részt vehet, aki felsőoktatási képzésben vesz részt és úgy gondolja, hogy jó a problémamegoldó képessége. A jelentkezők az üzletlánc problémájára keresik a megoldást két kategóriában, online kereskedelem fejlesztése illetve HR képzések és fejlesztések terén. 4 fős csapatok jelentkezését várták, akik közül 3-3 csapat juthat majd az Országos Online Döntőbe.

A döntőbe jutott csapatok összesen 3.000.000 Bizalomponttal gazdagodnak. A 2 nyertes csapat tagjai exkluzív vacsorán vehetnek részt Dominique Ducoux-val, aki nem más, mint az Auchan vezérigazgatója. 5 alkalmas karrier coaching tréninget is nyernek az első helyezettek. Az esettanulmányt leadó és regisztrált csapatok között 100.000 Ft összegű Auchan ajándékcsomagot sorsolnak ki.

Lehetőségem volt a főszervezőt, jelenlegi Felvételi Bizottsági, JPKSZ tagot, Braun Emesét meginterjúvolni.

Hogyan kezdődött az együttműködés az Auchannal?

Braun Emese: Az előző tanévben én voltam az egyik vezetőségi tag és egy végzett tagunk az Auchannál dolgozik, így ő megkeresett azzal, hogy az Auchan szeretne egy esettanulmányi versenyt szervezni. Mivel mi már szerveztünk korábban versenyeket, ezért megvoltak a kompetenciáink. Így kapcsoltuk össze az Auchant és a JPKSZ-t. A megkeresésről a szakkolin belül döntöttünk, ott többségi döntéssel sikerült elfogadni, hogy szervezzük meg ezt a versenyt és elkezdtük az együttműködést a vállalattal.

Kinek az ötlete volt, hogy ez a két kategória legyen? A tiétek vagy az már meg volt határozva?

Braun Emese: A két témát, a HR-t és az e-kereskedelmet a vállalat határozta meg. Mind a két téma vállalat-specifikus, tehát az Auchannak a problémáját kell megoldaniuk a hallgatóknak, kreatív megoldásokkal.

Ezek létező problémák? A csapatok választhattak közülük?

Braun Emese: Létező, valós, komplex problémamegadásról van szó. A csapatok mikor regisztráltak, akkor választhattak, hogy az emberi erőforrással kapcsolatos esettanulmánnyal szeretnének-e foglalkozni vagy pedig az e-kereskedelemmel. Az esettanulmányok zárt végűek, a végén vannak konkrét kérdések, amire a cég keresi a választ és azokra kell megoldást találniuk a hallgatóságnak. Itt akár több kérdés is felvetődhet, nemcsak egy.

EZT OLVASTAD MÁR?  Ponthatárokról - Sikeres felvételi

Milyen volt részt venni a szervezésben?

Braun Emese: Az elején ketten voltunk benne a szervezésben az egyik szakkolis társammal, azonban ő ősztől elkezdte a szakmai gyakorlatát Budapesten. Így már nem tudott becsatlakozni, inkább csak támogató volt, hogy ha volt egy kérdéskör, akkor megbeszéltük. Én voltam a fő kapcsolattartó a cég és a JPKSZ között.  Nem volt semmi gond, segítőkészek voltak az Auchan részéről is.

Milyen érzés ilyen nagyvállalattal együttműködni, kommunikálni?

Braun Emese: Közvetlenek voltak és a legfőbb kapcsolattartó, az egyik mentora a versenynek és zsűritagja, Brenkus Krisztián, akivel a legtöbbet kommunikáltam, segítőkész volt és közvetlen.  Amikor volt valami fejlemény, felhívott telefonon és továbbadta az információkat, gyakran megbeszéltünk dolgokat vagy azt, hogy hogyan lehetne praktikusan kivitelezni egy-egy ötletet.

Mit vártok el a csapatoktól, milyenek legyenek a versenyzők, milyen készségekkel rendelkezzenek?

Braun Emese: Legyenek kreatívak és innovatívak, fontos a csapatmunka, hogy hogyan osztják fel a feladatokat egymás között, ha továbbjutnak a döntőbe, ott számít a prezentációs képesség is. A lényeg az, hogy a megoldás, amit kidolgoznak, passzoljon a vállalat értékeihez, ne teljesen elrugaszkodott ötletet találjanak ki.

Mi a véleményed arról, hogy online formában kell megrendezni a versenyt? Vannak nehézségek?

Braun Emese: Az Auchan alapvetően is online szerette volna ezt a versenyt megszervezni, tekintettel a vírushelyzetre. Könnyebb megszervezni online, mert ha élőben lenne a verseny, szállást kellene foglalni a csapatoknak, termeket bérelni ahol prezentálhatnak, stb. Jelen helyzetben, online felületet kell biztosítani, a kapcsolattartás e-mailben vagy telefonon zajlik, hiszen az ország különböző pontjairól, körülbelül 120 csapat jelentkezett, sőt határon túli magyarok is, a kolozsvári egyetemről.

A jövőben van még ilyen verseny kilátásban?

Braun Emese: Arról még nem beszéltünk, hogy ez az együttműködés a jövőben hogyan fog kinézni. Illetve a JPKSZ-el vannak terveink a jövőt illetően, egy másfajta esettanulmányi versenyre, de még nem tudjuk, hogyan alakul a járványhelyzet. Tehát, ez nagyon bizonytalan és kérdéses.

forrás: https://www.auchancasechallenge.com/

1 thought on “Egy népszerű nagyvállalat és egy szakkollégium együttműködése – Reflektorfényben a JPKSZ

Comments are closed.