„De akkor te mit eszel?”– Egyszerű, húsmentes ételek I.

Mi a véleményed?
+1
+1
4
+1
+1
+1
+1
+1

3 éve már, hogy nem eszek húst és gyakran megkapom a kérdést, hogy „De akkor te mit eszel?”. Erre elkezdem sorolni, hogy mennyi finomság van és sokan nem tudják elhinni. A barátaimmal többször előfordult már, hogy megkóstolták, amit éppen ettem és nem győzték dicsérni. Olyan receptekkel készültem, amik a húsimádókat már lenyűgözték és nem túl bonyolult az elkészítésük. 

Pirított csicseriborsó 

Ez az étel lehet akár snack is, de különböző salátákba és tortillába is beletehetitek. 

Hozzávalók: 

– 1 konzerv csicseriborsó

– 3 evőkanál olaj

– bármilyen fűszerkeverék (grill, sült krumpli, sült húsok) 

Elkészítés: 

  1. A csicseriborsó konzervről leöntjük a levet és hagyjuk lecsepegni. 
  2. Előmelegítjük a sütőt 160 fokra (túl meleg sütőben elkezd durrogni!). 
  3. Egy tepsiben szétterítjük a borsószemeket, hogy egyik se fedje a másikat. Ráöntjük az olajat, a fűszerkeveréket és összekeverjük, hogy biztosan mindenhova jusson. 
  4. Körülbelül 40 percig sütjük, amíg ropogós nem lesz. Én többször ki szoktam venni és megrázom a tepsit. Amikor már azt hallom, hogy kopognak, sercegnek a szemek akkor veszem ki, hogy biztosan ropogós legyen. 

Pirított tofu

A tofu rengetegféleképpen készíthető el, különböző húsmentes ételekbe gyakran használják húsok helyett. Ez egy salátába, tortillába való változata, nagyon hasonló az elkészítési módja, mint a pirított csicseriborsónak. Azt szeretném tanácsolni, hogy első alkalommal semmiképpen se natúr tofut vegyetek, mert ha nem elég intenzíven fűszerezitek, nem a legfinomabb az íze, és ne vegye el a kedveteket az a rossz élmény. 

Hozzávalók

– 1 tömb tofu (a Lidl füstölt tofuja a legfinomabb és a legolcsóbb) 

– 3 evőkanál olaj

– bármilyen fűszerkeverék (grill, sült krumpli, sült húsok) 

Elkészítés: 

  1. Akár serpenyőben, akár a sütőben szeretnénk elkészíteni a tofut, vegyük ki a zacskójából és hagyjuk kicsöpögni. Abban az esetben, ha előre gondolkodunk akár fél napot is pihentethetjük, mert minél inkább elveszíti a nedvességtartalmát, annál könnyebben fogjuk ropogósra megsütni. 
  2. Ezt követően kockázzuk fel a tofut és pácoljuk be az olajba és a fűszerkeverékbe. A füstölt tofut én nem mindig ízesítem, mert önmagában is nagyon finom. 
  3. Amennyiben sütőben sütjük, terítsük el egy tepsiben a tofu kockákat és az előmelegített sütőben süssük 180 fokon, körülbelül fél óráig. Ebben az esetben néha ki szoktam venni a tepsit és átmozgatom a kockákat, hogy minden oldalán megpiruljanak. 
  4. A serpenyős sütés esetén a pácolt tofukockákat öntsük egy serpenyőbe és pirulásig süssük, hallani fogjuk a sercegést, kopogást, akkor már biztosan megpirult. 
kép forrása: https://attaboy.hu/tortilla/vegan-tortilla-tekercs

Tortilla tekercsek

A boltban megvásárolható, előre elkészített tortilla lapból is könnyen elkészíthető a jól ismert étel, azonban, házilag is nagyon egyszerű elkészíteni.

Hozzávalók a tésztához (8 közepes méretű laphoz) 

– 300 g liszt

– 1 teáskanál só

– ízlés szerint oregánó

– 4 evőkanál olaj

– 1,2 dl langyos víz

Elkészítés: 

  1. Egy nagy tálba szórjuk a lisztet a sóval és az oregánóval, majd hozzáadjuk az olajt, vizet. 
  2. Összegyúrjuk, de vigyázunk vele, hogy ne legyen túl kemény. 
  3. 8 felé osztjuk a tésztát, cipókat formázunk belőle. Papírvékonyra nyújtjuk és száraz, forró serpenyőben addig sütjük, amíg apró barna foltok nem lesznek rajtuk. 

Ezt követőek válik izgalmassá a történet, mert azzal töltjük meg, amivel csak szeretnénk. A sok zöldség (saláta, rukkola, uborka, paradicsom, paprika, kukorica, olívabogyó, hagyma…) mellé nagyon jól passzol a sütőben pirított csicseriborsó vagy pirított tofukockák. Mindegyik olcsó és könnyű beszerezni. 

Ezután a szószok következnek, ami lehet bármi. Majonéz (esetleg tojásmentes), ketchup, mustár, tejföl, joghurt (esetleg tejmentes) egy kis zöldfűszerrel összekeverve vagy avokádókrémet is készíthetünk mellé. 

Miután minden finomságot belepakoltatunk a tortilla lapba, feltekerjük. 

Taco kosarak

Hozzávalók:

– 6 tortilla lap (Használhatunk előre elkészített torilla lapokat is, de mi magunk is elkészíthetjük otthon őket.)

– 1 hagyma (kockázva) 

– 2 fokhagyma (apróra vágva)

– 150g kukorica

– 400g vörösbab

– 250g koktélparadicsom

– taco fűszerkeverék 

Elkészítés: 

  1. Melegítsük elő a sütőt 180 fokra. 
  2. Kevés olajon, 5 percig süssük a hagymát egy serpenyőben. 
  3. Adjuk hozzá a fokhagymát és a taco fűszerkeveréket majd további 2 percig süssük. 
  4. Adjuk hozzá a kukoricát, babot, paradicsomot és hagyjuk lassú tűzön sülni 10 percig. 
  5. Eközben egy muffin sütőben helyezzünk el minden kis résbe torilla lapot. Célszerű négyzet alakú formákat kivágni a torilla lapokból, így minden résbe 2 db kis négyzet kerül. 
  6. Az elkészült tölteléket merjük a formákba és süssük az előmelegített sütőben 10 percig. 

Bármilyen szósszal tálalhatjuk.

 

EZT OLVASTAD MÁR?  „Támogattam őt a kezdetektől fogva, mégpedig azért, mert én magam sem vagyok húsimádó” – Interjú Dr. Glózer Ritával

főkép:Lisa Fotios fotója a Pexels oldaláról

3 thoughts on “„De akkor te mit eszel?”– Egyszerű, húsmentes ételek I.

Comments are closed.

EnglishGermanHungarian