„A természeti csodák védelme mindannyiunk kötelessége”- AquaDeal interjú

+1
1
+1
0
+1
1
+1
0
+1
0
+1
0

Az óceánok tisztaságáért, pontosabban annak szennyezésének redukálásában, teljes mértékben az ember felel. Nemcsak az óceán közeli városok lakóinak kell figyelniük a víz tisztaságáért, hanem bizony a Bolygón élő összes lakosnak. Összességében a PET palackok és egyéb műanyag szatyrok mértéktelen használata és eldobása a felelős az óceáni élővilág pusztulásáért. 

Aggodalomra semmi ok, mivel több szervezet vagy egy komplett cég alakult meg, pusztán a vízi világ tisztábbá tételének elhatározásából. A 4ocean közösség az óceánból, és egyes partszakaszokon végeznek szemétszedési akciókat, melyből karkötőket, vagy a szemüveges maszkhasználóknak készült „keretet” gyártanak. Ezek megvásárlásával pedig támogathatjuk a munkájukat. Hazai vizeken is el kell a segítség, mégpedig a Tiszai PET kupa formájában. Nyári hónapokban szerveznek egy csónakos versenyt, és az a csapat nyer, aki több kilónyi szemetet tud összevadászni.  

Pár hónapja találkoztam az AquaDeal oldalával. Lilla és Zsolt hőtartó kulacsok forgalmazásával támogatják az óceánok megtisztítását. Az oldal idén február 1-jén vált elérhetővé, kisebb-nagyobb kihagyásokkal kezdte el a működését. Két ambiciózus fiatal, a COVID-19 járvány kellős közepén bele mert vágni egy új brand elindításával. Lilla diplomás óvodapedagógusként dolgozik, mellette pedig az AquaDeal közösségi oldaláért, illetve a tartalomgyártásáért felel. Szakmájából adódóan fontosnak tartotta, hogy a gyerekek pici koruktól megtanulják, és alapvetőnek tartsák a környezetük tisztaságát és védelmét. Zsolti közgazdász diplomával rendelkezik, és a szakmája mellett az oldal menedzselésével is foglalkozik. Pontosan, mi is ez az AquaDeal? Zsoltival és Lillával folytatott beszélgetésünkből minden kiderül. 


Hálásan köszönöm, hogy elfogadtátok a felkérésemet. Mivel foglalkozik pontosan az AquaDeal oldala?

AquaDeal: Az AquaDeal saját márkás terméket értékesít online. Célunk, hogy felhívjuk az emberek figyelmét az óceánok fontosságára. Szeretnénk mi is hozzájárulni a környezetvédelemhez, és ezt egy olyan termékkel megtenni, ami alternatívát nyújt a PET palackok helyett, hogy ne használjunk ennyi egyszer használatos műanyagot.

 

 

 

 

Honnan jött az ötlet, hogy az óceánok védelmében járjatok el?

AquaDeal: E természeti csodák védelme mindannyiunk kötelessége. De mindez nem pusztán lelkiismereti kérdés, hanem túlélésünk záloga is.

Az óceánok termelik belélegzett oxigénünk felét. Mivel hatalmas mennyiségű szén-dioxidot és hőt nyelnek el, az éghajlatváltozás egyik legjobb ellenszerét is jelentik.

Tengereink azonban veszélyben vannak. Súlyosan károsodtak a túlzott halászat, a szárazföldről bekerülő szennyeződések és a klímaváltozás miatt. Ha mi ennyi mindent kapunk tőle, úgy éreztük, nekünk is kell valahogyan kompenzálni ezt. 

Mi volt az utolsó csepp a pohárban, amikor úgy döntöttetek, hogy ideje lépni, és tenni valamit az óceáni szennyezés ellen?

AquaDeal: Konkrét esemény nem volt, ami ösztönzött volna, valahogyan mindig is érdekelt minket az óceán élővilága, a működése. Természetesen a bolt megnyitása előtt, még többet olvastunk ezzel kapcsolatos cikkeket, és akkor éreztük, hogy Nekünk itt kell segíteni.
A film, amit kiemelnénk, az a Seaspiracy, amelynek globális bemutatója a Netflix-en 2021. márciusában volt, és azonnali figyelmet kapott több országban. Az emberi hatásokat mutatja be a tengeri élővilágra, mint a műanyag tengeri törmelék, szellemhálók, és a túlhalászás szerte a világon. Állítása szerint a kereskedelmi halászat a tengeri ökoszisztéma pusztulásának fő hajtóereje.

A kulacsok ötlete szerintem zseniális, hogy egy vízfogyasztásra alkalmas termékkel támogathassuk a vizek megtisztítását. Arról nem is beszélve, hogy egyedi stílusúak, színesek és roppant elegánsak! Mit lehet tudni a kulacsokról?

AquaDeal: Szerettünk volna egy olyan terméket, ami nem csak egy jó ügyet támogat, hanem valójában hasznát veszik az emberek, így született a termosz. Remek alternatíva a PET palackok helyett. 

A beszállítónk széles választékkal rendelkezik, ezért onnan választjuk ki a számunkra szimpatikusakat. Illetve nyitott a design terén, tehát ha mi kitalálunk egyet, akkor ő azt megvalósítja, ilyen termékünk még sajnos nincs a piacon. A kulacsaink valójában termoszok, így egész nap számodra megfelelő hőmérsékleten ihatod az italod. De az érdeklődők további tulajdonságokat olvashatnak a weboldalunkon. 

Gyakori és bevált stratégia, hogy a kisebb weboldalak külföldi partnert keresnek, akikkel együttműködve tudják eljuttatni az összeget az adott támogatni kívánt alapítványnak. A ti esetetekben ki ez a támogatói háttér? 

AquaDeal: A szervezet, melyet támogatunk a Plastic Bank. Óceánok megtisztásával foglalkoznak: műanyag szemét gyűjtése, kihalászása az óceánból. Fontos, hogy hátrányos helyzetben élő családokon is segítenek, hiszen foglalkoztatják őket, megélhetést biztosítanak számukra, olyan helyen, ahol nem igazán lenne más alternatíva a munkára. 

Elképzelhetőnek tartjátok, hogy a belföldi vizeinket is támogassátok?

AquaDeal: Igen, elképzelhető, hogy a későbbiekben előtérbe kerülnek folyóink is. De jelen esetben hosszú távú szerződésünk van a Plastic Bankkal. Számunkra fontos a munkájuk, hiszen mint említettem, az óceánjaink nagyon fontosak az emberiség számára. 

Furcsa is lehet, hogy mint magyarországi cég, miért éppen az óceánokat támogatjuk, de ahogyan fentebb említettem, ezek védelme mindannyiunk kötelessége. 

A kulacsok vásárlásával jelentős mennyiségtől szabadítottátok meg az óceánokat, jelen pillanatban 50 100 db palacktól. Milyen célokkal vágtatok bele az AquaDeal-lel?

AquaDeal: Minden egyes termosz megvásárlása 2 kg műanyagszemét eltávolítását teszi lehetővé az óceánokból, ez azt jelenti, hogy a bevételünk 10%-át mi felajánljuk a Plastic Banknak. Ez az összeg 2 kg műanyagszemét eltávolítása, ami kb 100 db PET palack. 

Célunk az volt, hogy felhívjuk az emberek figyelmét, hogy az óceánokon segíteni kell. És Mi megtudjuk adni nekik a lehetőséget, hogy közvetetten tudjanak hozzájárulni egy jó ügyhöz, és mindemelett egy fantasztikus terméket is kapnak. Itt tényleg mindenki jól jár, a vásárló is és a szervezet is. Mi csak a kettőjük közötti kapocs vagyunk. 

Mit gondoltok, a koronavírus járvány vajon megtanította az emberiséget arra, hogy jobban oda kell figyelnünk a környezetünkre?

AquaDeal: Úgy gondoljuk nem, sajnos nincs meg minden emberben a megfelelő környezettudatosság. Valahogyan nem kerül az emberek előterébe.
De már láthattunk néhány példát arra, hogy már a kormány is ösztönözni próbálja az embereket, reméljük, az üzenet mindenkihez eljut és tudatosabban fog vásárolni.

 

Minél több inspiráló fiatalt ismerhetek meg, annál motiváltabbá tesz engem is, hogy nincs olyan élethelyzet, amiből ne lehetne kilábalni. Egy jó ötlet, kellő elhatározás, és egy segítőkész partner mellett nem létezik lehetetlen!

 

Te is tudod támogatni a vizek tisztaságáért folytatott munkát az AquaDeal palackjaival. Kattints ide, és válogass a szebbnél szebb kulacsok között!

 

 

1 thought on “„A természeti csodák védelme mindannyiunk kötelessége”- AquaDeal interjú

Comments are closed.