pecsi_egyetemistak_magazinja

Bemutató a Pécsi Egyetemisták Magazinjáról

+1
0
+1
0
+1
2
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

A Pécsi Egyetemisták Magazinja (PEM) egy 2019-ben alakult magazin, mely a 2020-as esztendőben kinőtte magát, és ma egy több médiafelületet fenntartó szervezet, mely a PTE EHÖK támogatásával működik. 

Az online magazin mellett már Youtube csatornával, Instagram és TikTok oldallal is jelen van a napjainkban népszerű social media felületeken. Az oldal először 2020 szeptemberében vált ismertté, amikor a kis létszámú szerkesztőség toborzott egy közel 50 főből álló szerkesztői csapatot, melyek tagjai mind a Pécsi Tudományegyetem tíz karának hallgatói.

A médium történetéről, jelenlegi helyzetéről és jövőjéről kérdeztem Androvics K. Balázst, a magazin brand- és tartalommenedzserét, alapítóját.

Mikor fogalmazódott meg először a magazin elindításának gondolata?

pecsi_egyetemistak_magazinja_bemutatasAndrovics K. Balázs: Ez a Pécsi Egyetemisták Magazinjának tekintetében egy igen összetett kérdés. Az online felület ötlete egy másik PTE-s magazin, a Media Iuris sikerességéből indult útnak. A Media Iuris-t indító maroknyi joghallgató a nagy sikeren felbuzdulva 2019-ben indította útjára a Pécsi Egyetemisták Magazinját vezetésemmel, megalapításommal, hogy teret adjon minden olyan pécsi egyetemistának, aki szeret írni és jól forgatja a tollát. Akkor – 2019-ben – még csak a magazinról beszélhettünk. Rengetegen csatlakoztak már az induláskor különböző karokról, aminek mi borzasztóan örültünk.

 

 

 

Mikor volt az a pont, amikor igazán beindult a magazin?

Androvics K. Balázs: Kétségtelen, hogy ez a pont akkor volt, amikor 2020 nyarán leültem tárgyalni a PEM jövőjéről az Egyetemi Hallgatói Önkormányzattal. Az addigra már több hónapos működésünk láthatóvá tett bennünket az egyetemi vezetés irányába. Született egy szóbeli megállapodás, amely arra vonatkozott, hogy 2020. szeptember elsejétől a PTE EHÖK támogatásával működik tovább a magazin, megtartva az addigi struktúrát. 

Mik voltak a kezdeti célok, és véleményed szerint ezek megvalósultak?

Androvics K. Balázs: A kezdeti célok mind megvalósultak. A legelső ilyen cél az volt, hogy láthatóvá váljunk. A második, hogy teret biztosítsunk számos hallgatónak, hogy megvalósíthassák önmagukat, kiélhessék kreativitásukat és bekapcsolódjanak általunk az egyetemi életbe, illetve elmondhassák, hogy egy olyan újonnan született kezdeményezésnek a részesei, amely reményeink szerint fennmarad hosszú, hosszú éveken át.

Nem utolsó sorban pedig a kezdeti céljaink között az szerepelt, hogy minél több hallgatóhoz elérjenek szerzőink cikkei, hiszen nekik írják őket nap mint nap. Azt gondolom, az átlag olvasottságot tekintve megugrottuk ezt a célt is, hiszen havonta a PTE-s hallgatók számának sokszorosa olvas bennünket.

Azt mondhatjuk, hogy a Pécsi Egyetemisták Magazinja egy sima online magazinból kinőtte magát, és rendelkezik egy YouTube csatornával is. Ennek megvalósítása a kezdetekben is tervben volt, vagy a magazin létrejöttének közben fogalmazódott ez meg benned?

Androvics K. Balázs: A Pécsi Egyetemisták folyamatosan változik az aktuális trendekhez és igényekhez igazodva. A videós portál része már a kezdetektől tervben volt, de az EHÖK támogatása alatti időszakban már elérhető, megvalósítható közelségbe került. Természetesen, mint minden frissen induló dolog, itt is rengeteg gyermekbetegség van, ezeket idővel orvosolni fogjuk. Isten sem egy nap alatt teremtette meg a világot. Nekünk is az a feladatunk, hogy a fejlődés útján haladjunk és nyitottak maradjunk az új és kreatív ötletekre. Ehhez pedig a Pécsi Tudományegyetemen kutatnunk se kell, hiszen számos kreatív fiatal jelentkezik hozzánk.

Hogy kell elképzelnünk a szervezeti felépítését a médiumnak?

Androvics K. Balázs: A szervezeti felépítése a médiumnak is változott már. A fő brand az a Pécsi Egyetemisták Médiuma (PEM), alatta található a magazin (Pécsi Egyetemisták Magazinja), a Pécsi Egyetemisták Blogja (PEB), a Pécsi Egyetemisták (YouTube tartalomgyártó), és bízunk abban, hogy még bővülni fog, de egyelőre azt nem árulhatom el, hogy ha fog, akkor mivel.

Magát a PEM szervezeti felépítését úgy kell elképzelni, hogy van egy 7 fős vezetőség, amelynek élén a brand és tartalommenedzser áll. A vezetőséget maga az EHÖK, két főszerkesztő, egy videós koordinátor, social felületekért felelős koordinátor és egy sales- és marketing vezető alkotja. Ez a hétfős vezetőség hozza meg a fontos döntéseket az EHÖK végső jóváhagyásával.

De a vezetőség önmagában azt gondolom, semmit sem érne, ha nem lennének a nagyszerű kollégáink, akiknél már nincs hierarchikus felosztás. Egymás mellett dolgozik a Szerkesztőség, a Stáb, az Arcok és a Nagykövetek. 

Jelenleg a Pécsi Egyetemisták Médiuma az egyik legnagyobb hallgatói szervezet, hiszen közel nyolcvan főt számlál, és ez a kreatív hallgatók jelentkezésével folyamatosan bővül. 

Mit tartasz a legnagyobb sikernek eddig?

Androvics K. Balázs: Minden apró siker, kisebb mérföldkő számomra már nagy siker. Ilyen volt, amikor először túlléptük a havi százezer olvasót. Ilyen volt, amikor már ezren követtek minket Facebookon, vagy amikor átléptük Instagramon a 4000 követőt. De siker számomra maga a PEM-sztori, ha fogalmazhatok így. 

Mik a távlati célok a Pécsi Egyetemisták Magazinjával, illetve a hozzá kapcsolódó médiafelületekkel?

Androvics K. Balázs: Távlati célokat nem szeretek kitűzni. A sikert tekintve csodálkoznék, ha úgymond le kellene húznunk a redőnyt. Közelebbi célokat viszont mindig tűzünk ki magunk elé, amiket viszonylag könnyebben és ezáltal talán sokkal jobban, gyorsabban tudunk megvalósítani. 

Mit üzennél azoknak, akik gondolkoznak, hogy belépnek szerkesztőnek a magazinhoz?

Androvics K. Balázs: Azt üzenem, hogy ne habozzanak. Sokakat megrémíthet a gondolat, hogy már egy nyolcvan fős szerkesztőségbe kell becsatlakozzon. Ez olyan, mint amikor új osztálytárs érkezik. Te – mint a ’jövevény’ – félsz a többiek fogadtatásától, a többiek pedig csupán kíváncsiak rád. Ezesetben az írásaidra, videóidra, a benned rejlő kreativitásra. A #pemcsalád – mert ez egy kisebb család már a #ptecsalád-on belül – nagyon nyitott és befogadó közösség. Szeretném hinni, hogy aki belép, tiszteletet kap és tiszteletet ad mások irányába. Ez egy olyan hely, ahol nincsenek rossz kérdések, rossz válaszok. Mindig segítünk egymásnak, ha tudunk. Mindenki szabadjára engedheti kreativitását és alkotóvágyát. Hiszem azt, hogy aki csatlakozik, az elmondhatja majd az egyetemi évei végén, hogy egy olyan közösség tagja lehetett, amely meghatározza a Pécsi Tudományegyetem hallgatóinak mindennapjait, hiszen olvasnak, néznek minket társaink nap mint nap, és nem utolsósorban számára is egy pluszt adott itt, Pécsett töltött évei alatt. Ez hatalmas felelősség és kihívás is, de akiben ott van a bátorság, a csapatmunkára való hajlandóság és a kreativitás, a média iránti elhivatottság vagy csak kíváncsiság, annak itt a helye közöttünk!

Ahogyan Balázs is mondta, ha jelenlegi PTE-s hallgató vagy és érzel magadban kreatív érzéket a cikkíráshoz, bátran jelentkezz a PEM social felületein a Pécsi Egyetemisták Magazinjához! Ha pedig a jövőben leszel gólyaként PTE-s hallgató, bátran tudom ajánlani a PEM felületeit, mert naprakészen tájékozottak lehettek az egyetemi élet történéseivel, illetve ti is jelentkezhettek szerkesztőségünkbe!

 

1 thought on “Bemutató a Pécsi Egyetemisták Magazinjáról

Comments are closed.