A Nike és a kollaborációk

Mi a véleményed?
+1
+1
+1
+1
+1
+1
+1

A Nike cég 2020-ra az egyik legnevesebb ruházat és sportszergyártó cég lett a piacon. Mi sem mutatja ezt jobban, mint az, hogy az emberek a pipa láttán egyből a márkára asszociálnak. A cég sikere az innovációban és a különböző rendbontó formavilágban rejlik, valamint a technológiai újítások is hatalmas előnyt nyújtanak. A másik előny, amivel a cég folyamatos előrelépést produkál, az nem más, mint a különböző kollaborációk. A nagy cégek más márkákkal karöltve, vagy celebekkel együttműködve adnak ki újabbnál újabb darabokat, ezzel is növelve a piaci érdekeltséget. Na de kikkel is dolgozik a Nike?

 

Supreme és Nike

A Supreme márka James Jebbia szüleménye, aki a deszkás kultúrában akart egy maradandó márkát létrehozni és az egyik legkülönlegesebb brandet dobta piacra. A márka szépsége a limitáltságban és a közreműködésekben rejlik, ami annyit takar, hogy hetente egyszer jelennek meg termékek tőle, és ezeken a napokon a legextrább árucikkekkel találkozhatunk. Például a tégla, flippergép de rengeteg Nike cipő is. Szinte mindenki ismeri a pipás márka Air Force 1-es cipőjét, amelyet a Supreme többször is átdolgozott. Láthattunk már magasszárú AF1-et “WORLD FAMOUS” felirattal, valamint több AirMax cipővel is találkozhattunk. Az emberek csak kapkodnak ezek után a cipők után, hiszen a darabszám kevés a kinézetük pedig örök klasszikus. Nem mellesleg a viszonteladási árak is az egekben vannak. Egy 170 dolláros megjelenésű cipő jelenleg 800 dollár körüli áron mozog.

Kanye West az Adidas előtt

Sokan nem tudják, de a polihisztor Kanye divattervezői munkája a régmúltra nyúlik vissza, hiszen a Fendi márkának már fiatalabb korában dolgozott, ahol rengeteg tapasztalatot szerzett a ruházat és fashion világában. Utána következő éveiben még jobban bevetette magát a zeneipar berkeibe, amikor kiváló zenéket dobott a piacra. Ezt követően a Nike leszerződtette, aminek gyümölcsként elkészültek az Air Yeezy cipők. Sokan azt hiszik, hogy az Adidas előtt Kanye nem tervezett cipőt és nem is dolgozott mással, mégis az egyik legjobb lábbelik Kanye keze alól mind légtalppal rendelkeztek. Az egyik leghíresebb “színállás” a Red October 250 dolláros megjelenési árral rendelkezett, és jelenleg 10,000 USD-ért megvásárolható, persze ezt már csak az igazi gyűjtők és fanatikusok szerzik be, hiszen 2014-es megjelenése óta már senki sem szívesen adja ki a kezéből, hiszen limitált kiadású szériáról beszélünk.

EZT OLVASTAD MÁR?  A divat és a rajzfilmek találkozása

Off-White X Nike “THE TEN”

Az Off-White márka Virgil Abloh nevéhez köthető, amelyik 2017 óta a Nike-val kollaborál, hogy jobbnál jobb darabokkal kápráztathassák el a vevőket, ezáltal felforgatva a teljes piacot. Az első kollekciót a “THE TEN” névre keresztelték, hiszen 10 pár cipőt mutattak be a közönségnek, amelyek a szürrealitást tükrözik a teljes palettában. A cipők mintha ki lennének fordítva, vagy félkész állapotban lennének, de van egy közös védjegyük. Sokan meglepődtek, amikor a felsorolásban megláttak egy Converse cipőt is, hiszen kevesen tudják, hogy 2000-ben a Nike felvásárolta a teljes céget így teljes mértékben átkerült a csillagos márka a vetélytárs keze alá.

Travis Scott X Nike

Travis Scott Kanye után az egyik legnagyobb hírnévvel rendelkező rapper a zeneiparban, hiszen rengeteg fellépése van, nem agresszív rappet csinál és a stílusa formabontó, hiszen senki más zenéje nem hasonlít az övéhez. Mi sem mutatja jobban, minthogy a Fortnite nevű játék több mint 2 millió dollárt fizetett neki, hogy a nevét és az arcát felhasználhassák a játékban. Még a játékfejlesztők előtt a Nike megtalálta vele a közös hangot és rengeteg lépőt dobtak piacra pár év leforgása alatt. Az egyik legnagyobb visszhangot kapott cipő egy Jordan 1-es volt, amely megbolygatta a teljes sneaker piacot, hiszen az emberek nagy számban érdeklődtek Travis cipője iránt, ami azóta sem változott. A legnagyobb probléma, hogy ezeknek a cipőknek szinte megfizethetetlen az ára, és nem a közel jövőben fog csökkenni, hiszen a kereslet hatalmas, viszont a kínálat limitált a termék exkluzivitása miatt.