9 +1 érv a futás mellett

Mi a véleményed?
+1
+1
+1
+1
+1
+1
+1

A legtöbb ember számára a futás egy erőltetett, kemény fizikai munkát igénylő sportnak hangzik. Sokkal könnyebb ülnünk a számítógép előtt, többek között ezt a cikket is elolvasni, mint felhúzni egy cipőt és megindulni a nagyvilágba. Viszont tuti nem tudod azt, hogy a világ legtöbb profi futójának is sokszor nehezére esik ezt a lépést megtenni. Az ultrafutók többsége gyakran beszél arról, hogy sosem szeretett igazán futni, és azért vágtak bele ebbe a sportba, mert egy kihívást jelentő célt szerettek volna elérni. Lássunk hát 10 érvet, hogy miért érdemes Neked is belevágni!

1 . Jót tesz a tüdőnek

Biztosan futottál már, akár busz után, hogy le ne késd a járatod, és ismered a mellkasodnak azt az égő érzését, amelyet az intenzív testmozgás okoz. A tüdő kapacitása fejleszthető, a folyamatos mozgás, a kardio és futás nagy mértékben befolyásoló tényező az általános élettartam megnövelésében, valamint számos olyan betegség rizikófaktorának lecsökkentésében, amelyek megrövidíthetik. Rendszeres futással, sokkal fittebb tudsz lenni.

2. A futás jót tesz az anyagcserének

Sok ember azért kezdd el futni, mert fogyni szeretne. A futás stimulálja az anyagcserét és az egyik legideálisabb sport a fogyáshoz vagy az optimális testsúly megőrzéséhez. A futás során végzett egyenletes és folyamatos testmozgással és a kiegyensúlyozott étrenddel együtt hatékonyan lehet megszabadulni a súlyfeleslegtől.

3. Jót tesz a lábaidnak

Nemcsak erősebbé teszi őket, hanem az inak, a szalagok és az ízületek erejét is fejleszti. Az alsó végtagjaid a tested legnagyobb izmainak és csontjainak otthona. Lábaidon „élsz”, ezért elengedhetetlen a megfelelő ápolásuk. A rendszeres futás segíti ezt, de vigyáznod kell az egyensúly megtartására. A rendszeres futás mellett a rendszeres bemelegítés és nyújtás is jelentős szerepet játszik.

4. Növeli a tűrőképességed

Nem számít, hol laksz, előbb utóbb szembekerülsz az időjárás kedvezőtlen oldalával is: az esővel, a széllel, a hideggel és a havazással. Ne hagyd, hogy az időjárás elvegye a kedvedet, öltözz mindig a körülményeknek megfelelően. A zord helyzetek és szituációk az élet más területein is megjelenhetnek és az akadályok teljesítése elősegíti azt, hogy máshol is sikeres legyél!

5. A futás példaképpé tesz!

A futás javítja az önértékelésedet és fokozza a motivációdat, de nem csak rólad szól. A motivációd inspirációt jelenthet ismerőseid számára: az, hogy naponta nyúlcipőt húzol, valamint esetenként részt veszel versenyeken és megmérettetéseken hathat a környezetedre is.  Példaképnek lenni hatalmas feladat, aminek sokszor nem is vagyunk tudatában. Ezért, ha sokszor nincs is kedved a futáshoz, tedd meg, vegyél erőt magadon, mert önmagad motiválása másoknak is ajándék!

6. A futás motivál

A saját magad motiválása folyamatosan kapcsolódik azokhoz a dolgokhoz, amiket naponta teszel. Ha napjaidat a kanapén lustálkodva töltöd, valószínűleg nem fogod magadat nagyon sikeresnek vagy motiváltnak érezni. Viszont, ha mindennap kimész futni, elkezd megváltozni az önmagadról alkotott képed. A kihívások folyamatos hajszolásával, a kemény munkával és az egyéni mérföldkövek teljesítésével javul az önbecsülésed.

7. A futás egy kaland

Amikor futsz, akkor más szemszögből látod a világot, hiszen új helyeket fedezel fel és mindezt a saját lábadon teszed. Persze, ha reggel munka vagy tanóra előtt csak egy kis karikára van idő a házad körül, az egy idő után unalmas lehet, de törekedj arra, hogy mindig új célt tűzz ki magadnak. Kirándulj,  vagy éppen fuss a szabad levegőn.

8. A futás jó az álmatlanság ellen

A futás után keletkező fizikai fáradtság elősegíti, hogy nyugodtan aludj éjszaka. Az az alvás, amely olyan nap után zajlik le, amely előtt rengeteg fizikai testmozgást végzel, összehasonlíthatatlanul jobb, mint azokon a napokon, amikor nem. Ha rendszeresen sportolsz, akkor könnyebben elalszol, jobb lesz az alvás minősége is, valamint hosszabb lesz a mélyalvási periódus.

9. Célja a célok kitűzése

A futás célja a célok kitűzése, majd elérése és meghaladása. Kicsiben kezdődik és nem látni a végét. Akárcsak megkerülsz egy blokkot, lefutod életed első kilométerét, vagy akár lefutod a maratont, hihetetlen lesz az az érzés, amikor elérsz egy célt.  A célkitűzés az egyik legfontosabb készség, amelyet be kell vonni a mindennapi életbe. Futhatsz  100 métert vagy 100 kilométert is, a legfontosabb az, hogy minden egy lépéssel kezdődik.

9+1.  Én idő! 

Számomra felemelő érzés egy nehéz nap után laza futással kiengedni a gőzt.  Futás közben van időm magamra. Emellett van lehetőségem átgondolni a napomat, valamint a céljaimat és ez, az úgynevezett „én idő” hatalmas jelentőséggel bír ebben a rohanó világban. Szakíts időt magadra, hiszen az egészséges életmódhoz nemcsak a fizikai, hanem a szellemi és lelki jólét is hozzátartozik és bátran állíthatom, hogy a futás mindezek legjobb kombinációja. 

 

EZT OLVASTAD MÁR?  Napi biológia lecke – avagy meglepő tények Rólad

Kép forrása 

1 thought on “9 +1 érv a futás mellett

Comments are closed.